Мобилна апликација „Грађанска патрола“, коју је Бања Лука, као прва локална заједница у РС, увела у примјену прије мјесец дана, наишла је на одличан одзив наших суграђана, који су, према првим статистикама, највише пријављивали проблеме у вези са непрописним паркирањем, одлагањем отпада, оштећењем путева и уништавањем јавног зеленила.

Према обједињених подацима градских служби, грађани су у највећој мјери пријављивали непрописно паркирање (више од 200 пута), непрописно одлагање отпада (150 пута), оштећења на путевима (150 пута), а више од 100 пута корисници апликације алармирали су службе због девастације јавног зеленила.

Све надлежне градске службе труде се да у што краћем року реагују по пријавама упућеним путем ове апликације, али, како напомињу, и рјешавање неких од њих захтијева нешто дуже вријеме, због чега моле грађане за разумјевање.

– Наши оператери прослијеђују у надлежна одјељења на рјешавање све пријаве, а службе се труде да што прије изађу на терен и рјешавају уочене проблеме. За ових мјесец дана, колико је апликација у употреби, Град, као сервис грађана, може бити изузетно задовољан одзивом наших суграђана, који су, судећи према пријавама, у највећем броју случајева слали аргументоване пријаве – наводе у градским служабама.

Кад је ријеч о великом броју пријава, које се односе на рупе на путевима, из Одјељења за саобраћај и путеве поручују да ће од понедјељка, 28. маја, у рад бити уведен извођач радова који ће по хитном поступку отклањати уочене недостатке које су дојавили грађани путем ове „Грађанске патроле“.

Поред ових проблема, значајан број пријава се, између осталог, односио и на оштећења саобраћајне сигнализације, на што се одмах реаговало, што је био случај и са више пријављених кварова на водоводној мрежи, због чега је олакшан посао и самом „Водоводу“ који је био у прилици да брже реагује и отклања пријављене проблеме.

Према подацима софтверске компаније DVC solutions, која је Граду донирала ову апликацију, у првох мјесец дана регистровано је 1.800 грађана који активно користе апликацију.

Град Бања Лука се и овај пут захваљује грађанима за пријављивање уочених проблема и позива их да активно користе „Грађанску патролу“.

Ова апликација је домаћи производ, који је граду донирала фирма DVC solution и доступна је путем постојећих платформи „Play store“ i „App store“.

Извор : Град Бања Лука

By З. И.